امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زندگی تا سر حد مرگ . پیش نمایش BloodBorn
#1
هیس ، ساکت باش . صدایت را می‌شنوند ، نمیخواهی که تو را پیدا کنند ؟ آن ها جشن گرفته اند ، اما . . .
_ اما چه ؟
_ اما چرا صدای خوشحالی و سرور نمی آید ؟ چرا کسی نمیخندد ؟ راستی مگر هیولاها هم میتوانند بخندند ؟ منکه فکر نمیکنم به جز تنوره کشیدن و خونریزی کار دیگری بلد باشند . ببینم ، تو چرا به جشن آنها نمیروی ؟
_ من ؟ منکه هیولا نیستم ، آن جشن برای هیولاهاست .
_ تو هم میتوانی یک هیولا شوی ، درست همانند خودشان . خشن باش ، خون دیگران را بریز و خشونت را عضوی از بدنت بدان و هیچ وقت لبخند بر لب نداشته باش ، آرزوی روشنایی هوا و رسیدن صدای پرندگان صحرا را هم در سر نداشته باش ، بدون هیچ دلیلی هر جانوری را بر سر راهت دیدی بکش و بدنش را تکه تکه کن . آوای گریه را از صدا های مورد علاقه ات بدان . میتوانی ؟
_ نمیدانم . . . صبر کن ، میتوانم . همه اینکار هارا میکنم ، اما . . . اما اگر انسانیت خود را فراموش کنم چه ؟ اگر من هم عضوی از افراد خونریز آنان شوم و به این کار عادت کنم چه ؟ به نظرت میتوانم با عاقبت این کار هایم زندگی کنم ؟
_ تو سعی‌ات را بکن . حتما میتوانی .
[تصویر:  matj3ndzvnk8ihp1rsz5.jpg]
در E3 امسال بود که یوشیدای بزرگ بر روی استیج آمد و خبر از معرفی یک آی پی کاملا جدید و مهم را داد. همچنین اعلام کرد که این عنوان یکی از بازی های مورد علاقه او است و سازنده آن یکی از استادان این صنعت میباشد . یوشیدا از روی سِن کنار رفت و همه جا خاموش شد . بر روی نمایشگر نام هیدتاکا میازاکی نقش بست . همین مهم یک بهانه شد تا همه‌ی حاضرین در سالن به سوت زدن و هورا کشیدن بپردازند . لحظاتی بعد نام استدیوی بزرگ FromSoftware درخشید و بازهم موج خوشحالی بینندگان به هوا بلند شد . صحنه ی یک شهر تاریک و قدیمی که نمایانگر تاریکی و تاریکی و تاریکی ( ! ) بود و یک کالسکه ی خالی در دل شهر میخواست چه چیزی را به ما بفهماند ؟ صحنه ی افرادی که یک مشعل در دست داشتند و همگی به یک سو میرفتند چه معنایی داشت ؟ همچنین صدای زنگ کلیسا نیز به صدا در آمده بود ، انگار کسی آنها را به سوی خود میخواند ، یا اینکه میخواستند به جشنی که در آن دعوت بودند بروند ؟
[تصویر:  vb6mnmobryepd5gcx4sb.jpg]
اما دلیل اینکه حاظرین درون سالن در زمان نقش بستن نام استاد میازاکی و و استدیوی FromSoftware اینهمه خوشحالی کردند چه بود ؟ اینهمه خوشحالی تنها یک دلیل میتواند داشته باشد . آن هم این هست که این دو نوشته نوید یک عنوان خارق العاده از سوی استاد میازاکی را میدادند. میازاکی و استدیو اش در ساخت سری Souls شهرت بزرگی دارند ، یعنی ساخت سری Demon’s Souls و نسخه اول سری پر طرفدار DarkSouls . دلیل پر طرفداری این دو عنوان هم تنها فوق هارکور بودنشان و دارا بودن یک تم تاریک و پر از اشباح بود . حالا هم استاد و استدیواش میخواهند یک عنوان کاملا انحصاری برای کنسول پرقدرت PS4 بسازند ، چه چیزی بهتر از این برای طرفداران این سبک میتوانست باشد ؟ چون میدانستند که باری دیگر میتوانند در دنیایی مخوف و پر رمز وراز به کشتن ارواح و هیولاها مشغول شوند و از مرگ پی در پی خود لذت ببرند ( ! ) .
اتفاقات درون بازی در قرن 19 میلادی و در شهری خیالی به نام Yharnam رخ میدهد ، شهری که کشتن هیولا در آن به یک عادت تبدیل شده و کوچه پس کوچه هایش از خون زینت داده شده و ترس در محیطش حرف اول را میزند . افرادی را که مشعل در دست داشتند و به سوی کلیسا میرفتند را به خاطر دارید ؟ اما چه چیزی باعث اینگونه شدن احوال آنان شده بود و آنان را به این وضعیت کشانده بود ؟ نوعی طاعون که به تمام ساکنین شهر سرایت کرده و باعث شده که سفیدی چشمان و صورتشان به سیاهی و تیرگی بدل شود و به جز راه رفتن و کشتار کار دیگری بلد نباشند . هدف شما در بازی مقابله با این موجودات ( دیگر از انسانیت دور شده اند و کلمه انسان جایز آنها نیست ) هست و باید نفرینی را که بر شهر Yharnam و ساکنینش ساطع شده را از بین ببرید . اما شما در این ماموریت مهم تنها نیستید و هیولاها و اشباح و ارواح نیز شمارا همراهی میکنند ، اما هیچ خوششان نمی آید که شما را یاری دهند ، بلکه قصد گرفتن جان شما را دارند . پس در دنیای این بازی مراقب جان خود در برابر هیولاها نیز باید باشید .
[تصویر:  51088rpces87ajvgxn0u.jpg]
یکی از مهم ترین پایه های بازی که به نوعی ریشه بازی نیز از آن یاد میشود ، سختی بیش از حد است . اگر شما نیز یکی از نسخه های Souls را تجربه کرده باشید یا حتی ویدئو های آنرا دیده باشید ، حتما به این نتیجه رسیده اید که شما وارد بازی میشوید تا پشت سر هم شاهد مرگ پی در پی خود باشید و از عذاب های پیاپی رنج ببرید . این موضوع در عنوان BloodBorn هم نیز به یک اصل تبدیل شده و سازندگان اعلام کرده اند که داعما مشغول ساخت انیمیشن های مرگ شما هستند تا شاهد یک مرگ تکراری نباشید ( ! ) . همچنین سازندگان اعلام کرده اند که کسانی که به سختی بیش از حد یک بازی علاقه ای ندارند نباید هیچ نگرانی راجع به این عنوان به دل خود راه بدهند ، زیرا که میتوانند این بازی را در درجه سختی های پایین تر نیز تجربه کنند اما نباید انتظار یک Super Mario را داشته باشید ( ! ) ، چون حتی در درجه سختی های پایین نیز «عذاب سبک میازاکی» بازی به سراغتان خواهد آمد اما باعث دلزدگی شما از بازی نمیشود ، بلکه شما را به ادامه ی مرگ های خود تشویق میکند ( ! ) .
کمی از از سلاح های درون بازی توضیح دهیم . سلاح های اصلی شخصیت قابل بازی را یک ساطور که نامش saw cleaver  هست و یک شاتگان تشکیل میدهد . شاید فکر کنید که بازی از تنوع کم اسلح ها رنج میبرد و باعث میشود که بازی اوضاع کسل کننده ای را برایمان رقم بزند . اما باید به شما بگویم که اگر همچین طرز فکری دارید سخت در اشتباه هستید . زیراکه ساطوری که در دست شخصیت اصلی مشاهده میشود میتوانند به چند شکل مختلف در بیاید و قابلت تبدیل را نیز دارد. زمانی که موجودی بزرگ و عظیم الجثه و صد البته کند و کم حرکت اما پرقدرت در مقابل شما قرار دارد ، میتوانید ساطور را به شکل نیزه ( یا هر سلاح بزرگی که شما صدایش میکنید ) در بیاورید و به مبارزه بپردازید ، اما باید توجه داشته باشید که وقتی سلاح شما در حالت اندازه ی کامل خود قرار دارد ، فاصله زمانی میان دو ضربه شما افزایش میابد و نمیتوانید در عرض چند ثانیه بدون وقفه ده ها ضربه به بدن دشمن خود بزنید ، اما هر یک ضربه سلامتی زیادی را از دشمن شما کم خواهد کرد. پس سلاح بزرگ یعنی ضربات کم و صدمات زیاد . اما زمانی که ساطور در حالت کوچک خود قرار دارد ، قضیه درست برعکس حالت بزرگ آن است. یعنی ضربات زیاد و صدمات کم . همچنین زمانی که نام شاتگان جزو سلاح های درون بازی ذکر شد شما توقع یک عنوان شوتر را نداشته باشید و خیال قتل عام دشمنان از راه دور را از سر خود بیرون کنید . زیرا که شاتگان صرفا برای مبارزات از راه نزدیک و ترکیب آن با حرکات ساطور است . مثلا هنگامی که یک دشمن به سوی شما می آید و یک سپر در دست دارد و مانع برخورد ساطور شما به بدنش میشود شما میتوانید با استفاده از شاتگان سپر را از بین ببرید و شروع به تکه تکه کردن تک تک اعضای بدنش بکنید و از آغشته شدن سر تا پای لباستان از خون دشمنانتان لذت ببرید .
[تصویر:  626oegqsksker3poabqn.jpg]
یکی از شعار های سازندگان درباره این بازی « مبارزه تا سر حد مرگ » میباشد . آنان مدعی هستند که نمیخواهند بازیبازان را از موجودات وحشتناک و دلخراش آزرده و بیزار کنند و مانع ادامه بازی بوسیله شما شوند . بلکه میخواهند کاری کنند که هنگامی که شما به سختی توانستید یک هیولای بسیار عظیم و بد بدن را از پای درآورید با خود بگوید : « خیلی خوب است ، بالاخره توانستم آنرا شکست دهم » و از جهنم مبارزات وارد بهشت بدون مبارزه شوید ، اما تنها برای یک مدت محدود .
همچنین اعلام شده که محیط بازی بسیار بزرگ است و تا جایی که شما شهر را مشاهده میکنید ، همانجا مکانی هست که میخواهد مکان مبارزه شما با هیولاها شود . همین موضوع باعث میشود تا از خطی شدن گیم پلی بازی کاسته شود و شما را به کنکاش در محیط بازی وادار کند .
با توجه به قدرت کنسول نسل هشتمی PS4 و تجربه سازندگان از ساخت ویژگی های بصری در عناوین قبلی و تریلر های منتشر شده از بازی ، شما باید منتظر یک عنوان کاملا نسل بعدی از لحاظ ویژگی های بصری و گرافیک بالا باشید . در BloodBorn ، خون یکی از ارکان مهم و اصلی بازی است و طراحی آن و انیمیشن پاشیده شدنش در هنگام برخورد شمشیر به بدن دشمنان بسیار زیبا است . همچنین گفته شد ه محیط بازی بسیار تاریک است ، پس تنها چیزی که میتواند کمک رسان شما در راهی تاریک شود ، قطعا آتش یا یک مشعل است . پس باید انتظار زیادی از طراحی آتش و افکت های دود و نور داشت . نور پردازی محیط و اعتدال نور و تاریکی در کنار هم که حرفی را باقی نمیگذارد ، افکت آتش هم باعث میشود که نتوانید حتی یک ایراد کوچک از طراحی محیط بازی پیدا کنید .
یکی از چیز هایی که در محیط بازی به وفور به چشم میخورد و باعث هرچه زیبا تر شدن محیط بازی میشود . مه است . زمانی که یک مه غلیظ و سفید در یک کوچه تاریک و بازیک خوابیده و شما یک مشعل در دست دارید و تلاش میکنید تا اجسام موجود در کوچه را تشخیص دهید . ناگهان صدای پای راه رفتن یک هیولا به گوش میرسد و سایه آن از راه دور به چشم میخورد . در اینجاست که شما باید کنترلر را در دستتان جابجا کنید و عرق روی دستتان را خشک کنید و منتظر یک مبارزه تمام عیار بین شما و دشمنانتان باشید .
[تصویر:  v65xubmzc1ai0fsskwp8.jpg]
همچنین در بازی قابلیت شخصی سازی و ارتقا نیز وجود دارد و جزو یکی از مهم ترین ارکان بازی از آن یاد میشود. شما در هنگام انتخاب شخصیت خود میتوانید کارکتر های مونث را نیز انتخاب کنید . گزینه های زیادی هم نیز برای طراحی صورت و زره و لباس وجود دارد که باعث هرچه بهتر شدن طراحی شخصیت شما میشود . زمانی که شما در بازی موفق به کشتن یکی از دشمنانتان میشوید ، مانند دیگر بازی های شمشیر زنی و اکشن نوعی قدرت به شما اضافه میشود که با جمع آوری هرچه بیشتر آنها قادر به ارتقا دادن سلاح ها و ویژگی های بدنی خود میشوید. پس خیالتا از بابت سیستم ارتقا بازی راحت باشد .
دیگر حرفی برای گفتن باقی نمیماند و باید در مقابل توانایی استدیوی FromSoftware لب به تحسین گشود و استاد بزرگ یعنی میازاکی را که یکی از برترین ها در این صنعت میباشد را ستایش کرد . اطلاعات کاملی از تاریخ انتشار بازی منتشر نشده و فقط اعلام شده که شما میتوانید شاهد تجربه این بازی در ابتدای 2015 شوید . پس منتظر چه هستید ؟ همین حالا اگر با سبک بازی های میازاکی آشنایی کامل را ندارید شروع به تجربه عناوین مختلف سری Souls کنید تا تجربه های کافی را برای انجام BloodBorn کسب کنید .



 

 
پاسخ
#2
پیشنمایش خوبی بود فقط یک سوال داشتم تاریخ این بازی مشخص نشده[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]
پاسخ
#3
(08-18-2014, 01:51 AM)'just-ps4' نوشته است: پیشنمایش خوبی بود فقط یک سوال داشتم تاریخ این بازی مشخص نشده[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]

 
نخیر دوست عزیز . تاریخ انتشارش مشخص نشده . فقط گفته شده اوایل 2015


 
پاسخ
#4
سلام.

نکات مثبت: شروع مقاله با مقدمه ای قوی که خواننده رو خواندن ادامه مقاله دعوت می کنه- توضیح بخش های مختلف- 

نکات منفی: استفاده نادرست از علائم نگارشی- در افعالی مثل " می گذرد، می رویم، می خواهیم، می شنوند، نمی خواهی و ... " می را نچسبانید. 
مثل: هیس ، ساکت باش . صدایت را می‌شنوند ، نمیخواهی که تو را پیدا کنند ؟ 
بعد از کلمه نباید فاصله ایجاد کنید و کاما یا علامت سوال و یا نقطه رو بگذارید.1-کلمه را بنویسید-2-علامت نگارشی را بگذارید-3-یک فضا یا فاصله ( Space ) ایجاد کنید و کلمه بعدی رو بنویسید.
طرز صحیح: هیس، ساکت باش. صدایت را می‌شنوند، نمی خواهی که تو را پیدا کنند؟

خسته نباشید
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
اینستاگرام: Hamedzahedi_ir
واتساپ: 09360649125

یاد باد آن روزگاران
یاد باد


پاسخ
#5
(08-18-2014, 12:30 PM)'Sherlock Holmes' نوشته است: سلام.

نکات مثبت: شروع مقاله با مقدمه ای قوی که خواننده رو خواندن ادامه مقاله دعوت می کنه- توضیح بخش های مختلف- 

نکات منفی: استفاده نادرست از علائم نگارشی- در افعالی مثل " می گذرد، می رویم، می خواهیم، می شنوند، نمی خواهی و ... " می را نچسبانید. 
مثل: هیس ، ساکت باش . صدایت را می‌شنوند ، نمیخواهی که تو را پیدا کنند ؟ 
بعد از کلمه نباید فاصله ایجاد کنید و کاما یا علامت سوال و یا نقطه رو بگذارید.1-کلمه را بنویسید-2-علامت نگارشی را بگذارید-3-یک فضا یا فاصله ( Space ) ایجاد کنید و کلمه بعدی رو بنویسید.
طرز صحیح: هیس، ساکت باش. صدایت را می‌شنوند، نمی خواهی که تو را پیدا کنند؟

خسته نباشید
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
واقعا به نکته خوبی توجه کردید و من رو از گنگی در آوردید . من هم همیشه توی این مورد مشکل داشتم . حتما توی کار های بعدیم به این نکته توجه میکنم .
ممنون [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


 
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,735 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo
  از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh Hidden Shadow 1 2,553 01-15-2017, 12:31 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  حماسه‌ی مرگ و زندگی در قالب افسانه|نقد و بررسی Middle-Earth:Shadow Of Mordor Hidden Shadow 2 3,460 12-21-2016, 06:04 PM
آخرین ارسال: Hidden Shadow
  جنگاورانی از جنس آینده|پیش نمایش بازی Call OF Duty:Infinite Warfare Hidden Shadow 8 4,597 10-28-2016, 09:24 PM
آخرین ارسال: Hidden Shadow
  بازگشت گناهکارانِ بی‌گناه | پیش‌نمایش بازی Persona 5 BadBoyNeverDie 3 2,307 10-21-2016, 07:50 PM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان