نظرسنجی: طرفدار کدام یک هستید؟
شما مجاز به شرکت در این نظرسنجی نیستید.
AMD
27.59%
8 27.59%
NVIDIA
55.17%
16 55.17%
هر دو
17.24%
5 17.24%
در کل 29 رأی 100%
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AMD & NVIDIA || OFFICIAL THREAD
#1
به نام خدا


[تصویر:  mw3deo0bujbjxgflydcn.jpg]

درورد بر گیمفایی ها محترم

در این تاپیک قصد داریم به مباحث و اخبار مربوط به پلتفرم PC و سخت افزار، بخصوص دنیای کارت گرافیک بپردازیم که به همین دلیل نیز اقدام به ایجاد این ترد کردیم.
-------------------------------------------------------------------------

کمپانی AMD

[تصویر:  x3qbr5i1lwuo7fratbda.jpg]

Advanced Micro Devices یا به اختصار AMD نام شرکتی فعال در زمینه تولید قطعات نیمه هادی می باشد که در شهر سانی ویل، ایالت کالیفرنیای آمریکای شمالی واقع شده است و در تولید پردازنده های کامپیوتری و تکنولوژی های مروبوط به این حیطه برای تجارت کار می کند. موسسین این شرکت شامل Jerry Sanders III ،Ed Turney ،John Carey ،Sven Simonsen ،Jack Gifford از شرکت Fairchild Semiconductor و سه عضو تیم Gifford بودند. مدریریت حال حاضر این کمپانی به عهده Bruce Claflin بوده و Rory Read نیز به عنوان CEO این کمپانی شناخته شده است. این کمپانی بزرگ در سال 2006 توانست سهام شرکت ATI را خریداری کند تا تمرکز خود را بر روی پردازنده های گرافیکی بیشتر کند که در حال حاضر نیز واقعا این چنین است. پردازنده های گرافیکی این کمپانی محبوب عبارتند از FirePro و Fire Stream و  RADEON که در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی توسعه این خانواده قرار داده است. خود این کمپانی از دو فناوری Eyfinity6  و EyeSpeed بهره می برد. AMD هرچند زمانی بود که تولیدات خودش را داشت اما پس از اینکه  GlobalFoundries تعطیل شد، تنها به صورت قراردادی تولیدات خود را عرضه می کند به جای اینکه کارخانه ای مخصوص به خود را داشته باشد. از محصولات اصلی ساخته شده توسط AMD می توان به ریز پردازنده ها، پردازنده های گرافیکی، مادربورد و غیره اشاره کرد که مخصوص سیستم های خانگی سرورها می باشند. AMD به عنوان دومین تولید کننده بزرگ ریز پردازنده های با معماری x86 در سطح جهان می باشد و حتی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان کارت گرافیک از آن یاد می شود. AMD را می توان جدی ترین رقیب شرکت Intel در تولید ریزپردازنده های با معماری x86 قلمداد کرد. از زمانی که این شرکت ATI را تصاحب کرده است، AMD در کنار Nvidia حکمرانان بی چون و چرای تولید کارت های گرافیک هستند.

[تصویر:  sh7ornppj8ihtu0v3b0e.jpg]

کمپانی NVIDIA

[تصویر:  cfnebatpwxsmwz54ptdj.jpg]

Nvidia یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تولید سیستم های سوار بر چیپ (SOC) برای موبایل در کنار کارت های گرافیکی می باشد که در شهر سانتا کلارا، ایالت کالیفرنیای آمریکای شمالی واقع شده است. کارت های گرافیک شرکت Nvidia که با سری "GeForce" شناخته می شوند، رقیب اصلی کارت های گرافیک تولید شده توسط AMD تحت عنوان "Radeon" می باشد. Nvidia همچنین در زمینه بازی های ویدئویی نیز فعال ظاهر شده و تبلت Shield، مینی تبلت Tegra Note 7 و دستگاه Shield Portable را به بازار عرضه کرده است. علاوه بر تولید کارت گرافیک، شرکت Nvidia در ارائه پردازش های موازی به دانشمندان، برای اجرای برنامه های قدرتمند نیز کمک می کند. این برنامه صرفا در ابر کامپیوترهای موجود در سراسر جهان پیاده سازی شده است. Nvidia به تازگی با پردازشگر های Tegra خود نیز در زمینه صنعت تلفن های همراه هم ظاهر شده و در تولید سیستم های سرگرمی و مسیر یابی هم فعالیت هایی دارد. رقبای Nvidia عبارتند از: AMD ،Qualcomm و Intel. این شرکت، در سال 1993 میلادی، به وسیله " Jen-Hsun Huang " تاسیس شد. وی همچنین مدیرعامل فعلی " NVIDIA " نیز است و اولين پردازنده چند رسانه اى خود (NV1) را در سال 1999 ارايه كرد. بعد از به میان آمد API کمپانی AMD به نام MANTLE و صحبت از DIRECT X12 خیلی ها در ابتدا به سوی منتل رفتند اما با لو رفتن ویژگی های DX 12 مانند پشتیبانی نکردن از ویندوز 7 و 2 برابر شدن سرعت GPU بر روی کنسول XBOX ONE و 3 برابر شدن فریم ریت در بازی ها، مسلما نظرات خیلی ها برگشتند. حال باید دید که آینده این دو کمانی بزرگ دنیای سخت افزار چگونه خواهد بود و تاکجا می توانند پیش روند.

[تصویر:  abr7uek8mvo10icefv4n.jpg]




با سپاس از آرش سعادتمند و دانیال شیخی



قوانین:

1. همان گونه که در ابتدای پست گفته شد، اخبار و مطالب مربوط به پلتفرم PC در پست قرار خواهند گرفت ولی مواردی چون کلیه اخبار و مطالب مربوط به بازی ها(و همه ی مطالب مرتبط به بازی) که تردشان وجود دارند، در ترد قرار نخواهند گرفت.
2. بحث و گفتگو راجع به سخت افزار بلامانع بوده ولی مطرح کردن مواردی چون برتری کنسول ها یا مشاوره برای خرید قطعات یا مشخصات سیستم شما یا غیره، ممنوع می باشد.
3. بروزرسانی پست در اکثر مواقع همزمان با صفحه اصلی سایت گیمفا خواهد بود و برای انجام این کار، گفتن نام خبرنگار یا تاریخ مطلب اختیاری است ولی باید جزییات و عنوان مطلب بصورت کامل، به ترد انتقال شوند.
4. اگر بروزرسانی ترد بصورت جداگانه(غیر از روش سایت) انجام شود، حتما منبع مطلب باید قرار بگیرد.
5. برای سپاس و قدردانی و تشکر از کلید"سپاس" استفاده کنید و از فرستادن ارسال های بی جهت و حاوی اسپم خودداری کنید.
6. نقض هر کدام از قوانین را با استفاده از کلید"گزارش" به اطلاع مدیران انجمن برسانید.

با تشکر



[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#2
مشخصات Nvidia GTX TITAN X به بیرون درز کرد | با ۱۲ گیگابایت VRAM، پوزه ی گرافیکی ترین بازی ها را به خاک بمالید!

[تصویر:  date.png] اسفند ۲۵ام, ۱۳۹۳| ۲۱:۱۲ [تصویر:  user.png] مبین احمدی 

اگر به یاد داشته باشید کمپانی Nvidia طی مراسم GDC 2015  از کارت گرافیک جدید و قدرتمند خود با نام Geforce GTX TITAN X رونمایی کرد و به کاربران قول داد که اطلاعات جدیدی را از آن منتشر خواهد کرد. مثل اینکه زمان آن فرا رسیده است و ما شاهد مشخصاتی از این کارت گرافیک هستیم. با اطلاعات جدید و دیدن مشخصات، در ادامه با ما همراه شوید.

امروز وب سایت Videocardz اطلاعات رسمی از کارت گرافیک Geforce GTX TITAN X را منتشر کرد. بر اساس جدیدترین اطلاعات، این کارت گرافیکِ جدید از ۳۰۷۲ هسته ی کودا بهره می برد. هم چنین از تراشه ی  فدرتمندی به نام GM200 استفاده می کند که رقبا را کنار می زند. می توان تراشه ی GM200 را جایگزینی برای GM204 دانست. یکی از مشکلاتی که تراشه ی GM204 داشت این بود که از FP64 پشتیبانی نمی کرد. اما اگر GM200 از عهده ی این کار به خوبی بر آید بدون شک می تواند تحولی ایجاد کند.
در ادامه می توانید لیست اطلاعات سه کارت گرافیک Nvidia Geforce GTX TITAN X و Nvidia Geforce GTX TITAN Black و Nvidia Geforce GTX 980 را مشاهده کنید:
 
[تصویر:  GTX-Titan-X-vs-GTX-980.png]


[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#3
مایکروسافت تایید کرد: ویندوز ۱۰ تابستان امسال منتشر می شود

  مبین احمدی ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۲

کمپانی مایکروسافت امروز به صورت رسمی تایید کرد که قرار است ویندوز ۱۰ در تابستان امسال عرضه شود. ویندوز ۱۰ قرار است در تابستان، در بیش از ۱۹۰ کشور منتشر شود. به علاوه اعلام شده است که این ویندوز جدید، از حدود ۱۱۱ زبان پشتیبانی خواهد کرد. البته مایکروسافت این موضوع را تایید کرده است اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه اعلام نکرده است. با اطلاعات بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

همانطور هم که قبلا اعلام شده بود، کاربران ویندوز ۸٫۱ و هم چنین ویندوز ۷ در سال اول عرضه ی ویندوز ۱۰، می توانند به صورت رایگان به این ویندوز دسترسی پیدا کنند ( باید ویندوز خود را Upgrade کنند ).
به علاوه اعلام شده است که ویندوز ۱۰ همراه با Xbox app عرضه خواهد شد. DirectX 12 هم به هنگام انتشار بر روی ویندوز خواهد بود و امکانات جدیدی را برای سیستم شما به ارمغان می آورد. به طور مثال عملکرد Cpu را ارتقاء می بخشد و …
هم چنین، مایکروسافت از Windows Hello هم رونمایی کرد و اعلام کرد که قرار است همراه با ویندوز ۱۰ عرضه شود. Windows Hello سرویس جدیدی است که دارای حسگرهای biometric است و امکانات متعددی را به همراه خواهد داشت.
شایان ذکر است که نسخه ی آزمایشی ویندوز ۱۰ هم اکنون در دسترس است. هم چنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد به این لینک مراجعه کنید.

[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#4
حتی نسخه های غیر مجاز Windows هم به Windows 10 ارتقا می یابند

  آرش سعادتمند ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۸

خیلی از شما خوانندگان این مطلب، کاربر سیستم عامل محبوب شرکت مایکروسافت یعنی Windows هستید اما همگی آن را در قالب نسخه اصلی خریداری نکرده اید و اصطلاحا پایرت شده آن را بر روی سیستم خود نصب کردید. جدیدترین نسخه این سیستم عامل یعنی Windows 10 در راه می باشد و امروز مایکروسافت خبری جالب را برای پایرت ها اعلام کرده است. برای جزئیات بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

قبلا اعلام شده بود در صورتی که شما از سیستم عامل های Windows 7،Windows 8.1 و Windows Phone 8.1 استفاده می کنید و تمایل دارید که در زمان عرضه، به Windows 10 دستگاه خود را ارتقاء دهید، می توان این کار را به صورت کاملا رایگان تا یک سال انجام داد.
طبق صحبت هایی که یکی از کارکنان مایکروسافت با سایت Eurogamer داشته است، ارتقا به Windows 10 در صورتی که شما پلتفرم و سیستم مورد نیاز را داشته باشید، حتی برای نسخه های غیرقانونی هم مجاز است. ایشان گفته اند:
نقل‌قول: ما بسیار خرسند هستیم که Windows 10 را تابستان امسال منتشر می کنیم. هر کسی که دارای دستگاه واجد شرایط باشد، می تواند سیستم عامل آن را به  Window 10 ارتقا دهد حتی آنهایی که از نسخه غیرقانونی Windows بهره می برند.
ما معتقدیم که مردم به مرور زمان ارزش یک سیستم عامل دارای مجوز را فرا خواهند گرفت و می خواهیم که روی آوردن به نسخه های اصلی برای آنها آسان باشد.
سیستم عامل Windows 10 در تابستان ۲۰۱۵ در ۱۹۰ کشور به ۱۱۱ زبان مختلف منتشر خواهد شد.


با جدیدترین اطلاعات از گرافیک Radeon R9 390X همراه شوید

  مبین احمدی ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۱:۵۲

این روزها بحث کارت گرافیک بسیار داغ است! اگر مستحضر اخبار بوده باشید، مطمئنا نگاهی به اطلاعات جدید از کارت گرافیک جدیدِ Nvidia با نام GTX TITAN X انداخته اید. هم اکنون کمپانی AMD اطلاعات جدیدی را از کارت گرافیک قدرتمند خود با نام Radeon R9 390X منتشر کرده است. با اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.

امروز کمپانی AMD طی کنفرانس به خصوصی که برگزار کرد، درمورد اطلاعات جدید Radeon R9 390X برای شرکای خود توضیح داده است. در این بین چند تصویر از این کنفرانس به بیرون درز کرده است که اطلاعات جدیدی از Radeon R9 390X را به همراه خود دارد. بدون شک اگر این اطلاعات جدید واقعی باشند، باید منتظر رقیب جدی برای Nvidia GTX TITAN X باشیم.
با این حساب و با توجه به اطلاعات در دست، کارت گرافیک Radeon R9 390X ( نسخه ی خنک کننده ی آبی ) پرچمدار AMD است. با توجه به اطلاعات جدید، این کارت گرافیک دارای ۴,۰۹۶ پردازنده است و از نسخه ی بهینه یافته ی CoreNext استفاده می کند. به علاوه تا سقف ۱۰۵۰ MHz فرکانس خواهد داشت. کارت گرافیک R9 390X در دو نسخه در دسترس خواهد بود. یکی به همراه خنک کننده ی هوایی و دیگری به همراه خنک کننده ی آبی.
اما اوج ماجرا جای گذاری حافظه ی HBM با پهنای باند ۴۰۹۶-bit در R9 390X است ( همانطور هم که کارت گرافیک HD 4870 اولین کارت گرافیکی بود که از حافظه ی GDDR5 بهره برد ). این کارت گرافیک هم چنین از ۸ گیگابایت رم هم پشتیبانی کرده و فرکانس رم هم ۱٫۲۵ GHz خواهد بود. بدون شک داشتن راندمان ۸٫۶ TFLOP برای این کارت گرافیک می تواند برای GTX TITAN X دردسر ساز باشد.
هم چنین اعلام شده است که R9 390X در بنچمارک دو بازی Battlefield 4 و FarCry 4 حدود ۵۰-۶۰ دصرد سریع تر از R9 290X عمل کرده است. در ادامه می توانید تصاویر مربوطه را مشاهده بفرمایید:
[تصویر:  78a-200x100.jpg] [تصویر:  78b-200x100.jpg] [تصویر:  78c-200x100.jpg]
[تصویر:  78d-200x100.jpg]
[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#5
آن چه که برای Direct X 12 تا به امروز رخ داده است.

=======================================

GDC 2014: بالاخره مایکروسافت DX12 را معرفی کرد


محمد(ارشیا) جباری زادگان


بالاخره بعد از مدت زیادی انتظار و شایعه مایکروسافت در ارائه ی خود در GDC 2014 وجود DX12 را اعلام کرد و به صورت رسمی آن را معرفی کرد. همچنین آن ها تعدادی از اطلاعات و برتری های DX12 را منتشر کرده اند که در ادامه می توانید آن ها را ببینید. با این قابلیت گفته می شود که کنسول نسل هشتمی مایکروساف یعنی Xbox One به دوره ی جدیدی پا خواهد گذاشت.


DX12 عملکرد تمامی بازی ها را بر روی Xbox One بهبود می بخشد. همچنین DX 12 توانایی تخریب پذیری بالایی به بازی می بخشد که تا به حال وجود نداشته است و به همین واسطه هم دارای قدرت معرکه ی جدیدی برای رندر کردن دارد. همچنین DX 12 در مدیریت منابع کنسول هم پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
DX12 قدرت و سرعت و عملکرد CPU را به حدی بهبود می بخشد که کارایی آن ۵۰ درصد اضافه و کارکردن آن ۵۰ درصد کم می شود و این بر روی تمامی هسته های CPU عمل می کند. همچنین DX12 می تواند Memory دستگاه را برای عرضه ی گرافیکی بهتر آماده کند.
همچنین DX12 تمامی چیپ های گرافیکی مدرن را تحت تأثیر قرار می دهد و قدرت و حجم آن ها را افزایش می دهد که نتیجه ی آن گرافیک و عملکرد بهتر خواهد بود. DX12 در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد و بر روی موبایل ها و تمامی پلتفرم های مایکروسافت کار خواهد کرد.
[تصویر:  dx12-presentation-slide-1-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-2-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-9-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-8-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-7-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-6-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-5-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-4-250x140.jpg]
 
[تصویر:  dx12-presentation-slide-3-250x140.jpg]

------------------------------------------------------------------

DirectX12 بر روی Xbox One غوغا خواهد کرد، سرعت ۲ برابر GPU


محمد(ارشیا) جباری زادگان

مایکروسافت آرزو دارد که DirectX12 برای کنسول نسل هشتمی خود یعنی Xbox One معجزاتی را به همراه داشته باشد. همانطور که مدیرعامل Stardock یعنی Brad Wardell در کنفرانس سازندگان بازی ۲۰۱۴ می گوید، این فناوری باعث تسریع در خیلی چیزها می شود که نتیجه ی آن چیزهایی مانند لذت بیشتر در گیم و محبوبیت در بین فن ها، منتقدین و حرفه ای های این صنعت است.


Brad Wardell می گوید که DirectX12 نقش یک GPU دومی برای دارندگان Xbox One را خواهد داشت و دو برابر از دوست قدیمی خود سریع تر خواهد بود.



نقل قول: نوشته است:نتایج منحصر به فرد است. نه تنها در تئوری بلکه در عمل( همانطور که در دمویی تکنیکی از Star Swarm دیده شد.) وقتی که نسل دیگری از کارت های گرافیک سعی می کند تا کمی عملکرد بهتری از نسل قبل داشته باشد ما این جا تکنولوژی از همان نسل و جنس را داریم که ناگهان سرعت را دو برابر می کند. Xbox One بیشترین بهره از این تکنولوژی را می برد و پس از عرضه ی آن هر دارنده ی کنسول می تواند به راحتی یک GPU با دو برابر سرعت قابل داشته باشد.
بازی ها هم تقریبا سرعت بیشتری خواهند داشت چرا که این یک نرم افزار می باشد و نه یک سخت افزار پس تقریبا بازی ها هم دو برابر سریع خواهند شد. این نرم افزار به صورت یک هسته ای کار می کرده و می کند  و می تواند ۸ هسته دیگر را وادار کند تا کار را به خوبی میان هم تقسیم کنند.
Raja Khodury از AMD می گوید که این فقط یک سود برای Xbox One نیست بلکه این است که ۴ نسل بعدی از سخت افزار را با API به دست بگیرد.
مهندس Eric Mentezer از Intel می گوید که این یک پرش بزرگ در فن آوری برای مدتی طولانی خواهد بود.
Tony Tamasi از Nvidia می گوید که کارت های امروزی پس از عرضه ی DirectX12 تغییرات و بهبودی های زیادی را حس می کنند یعنی تبدیل نقش های سیستمیک از صد به هزار  و به میلیون و به صد ها میلیون بیشتر.
------------------------------------------------------------------------

DX12 تاثیر زیادی بر روی Xbox One نخواهد داشت، اما همه چیز را برای PC عوض خواهد کرد


علی صالحی

تا به امروز خبر های بسیاری در مورد Direct X12 و تاثیر آن بر روی کنسول Xbox One منتشر شده است. بعضی ها معتقد هستند که این مساله باعث افزایش قدرتی قابل توجه در این کنسول خواهد شد و بعضی دیگر می گویند که تغییرات قابل توجه نخواهد بود. یکی از مسائلی که امید می رود با این بروز رسانی حل بشود، مشکل رزلوشن بازی های کنسول Xbox One است. حال یکی از بازی سازان استودیو معروف ناتی داگ در مورد این مساله نظر خود را اعلام کرده است.



Ramy El Garawany برنامه نویس گرافیکی استودیو ناتی داگ است. وی در مصاحبه ای نظر خود را در مورد Direct X12 و قدرتی که این تکنولوژی به کنسول شرکت مایکروسافت خواهد داد صحبت کرده است. وی معتقد است که قدرتی که Direct X12 به بازی های PC خواهد بخشید بسیار قابل توجه است و یک قدم جدید در قدرت پردازشی CPU خواهد بود.
وی در صحبت های خود گفته است: “همه در حال چانه زدن در مورد OpenGL و DirectX هستند. این در حالی است که من با خوشحالی و در دفتر خود برای PS4 بازی می سازم. من فکر نمی کنم که این مساله آنچنان بازی را برای Xbox One تغییر بدهد. اما قطعا این مساله باعث به وجود آمدن یک تغییر بسیار بزرگ بر روی کامپیوترهای شخصی خواهد بود.”
Brad Wardell، موسس و مدیرعامل Stardock هم با Ramy El Garawany هم نظر است. وی در توئیتر جواب Phil Spencer، رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft را داده است و گفته است که Direct X12 چندان برای Xbox One مفید نخواهد بود. وی در توئیت خود گفته است: “من فکر می کنم که بهتر است Phil توقع مردم را بالا نبرد. این مساله که این تکنولوژی قدرت دستگاه را ۵۰۰ برابر می کند واقع بینانه نیست. من Mantle شرکت AMD را تست کرده ام. در شرایط و سخت افزار برابر، کارایی و قدرت Mantle بیش از ۶ برابر DX11 بوده است.”
حال باید دید که با توجه به قدرت ۶ برابری Mantle، تکنولوژی Direct X12 شرکت مایکروسافت چقدر قدرتمند خواهد بود.
Direct X12 در تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۱۵ در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

---------------------------------------------------------------------------


Brad Wardell: تکنولوژی DX12 به رزلوشن Xbox One کمکی نخواهد کرد


علی صالحی 

یکی از بحث های داغ در مورد کنسول های نسل جدید، اختلاف زیاد بین رزلوشن بازی های مشترک دو کنسول Xbox One و PS4 بود. بسیاری از بازی سازان از عدم توانایی کنسول Xbox One برای پشتیبانی از رزلوشن ۱۰۸۰P در بازی هایشان سخن می گفتند. همین مساله باعث دلسردی بسیاری از طرفداران این کنسول شده و بازار کنسول Xbox One را به خطر انداخته است. با این حال چندی پیش مایکروسافت با بیانیه ای از آمدن DX12 به این کنسول و بهبود گرافیکی آن سخن گفت. حال Brad Wardell، مدیر عامل Stardock از بی نتیجه بودن این تکنولوژی بر روی رزلوشن قابل پشتیبانی Xbox One سخن گفته است.

مایکروسافت در بیانیه ی پیشین خود به این مساله اشاره کرده بود که با منتشر شدن DX12 برای کنسول Xbox One، این کنسول قدرتمند تر خواهد شد. بعد از این بیانیه، بسیاری از بازی سازان بزرگ در مورد این مساله مصاحبه کردند و نظر های خود را با طرفدارانشان در میان گذاشتند. Brad Wardell، مدیر عامل Stardock یکی از کسانی است که به تازگی در مورد این مساله صحبت کرده است. وی معتقد است که DX12 نمی تواند چندان تغییری ایجاد کند. او در صحبت های خود گفت: ” Xbox One بسیار بزرگ و پر منفعت است. این کنسول به واقع قابلیت های گرافیکی بسیار زیادی که می توان گفت دو برابر نسل قبل است را در اختیار خریداران خود قرار می دهد.”
با این حال کسانی هم هستند که از این نظر با Brad Wardell مخالف باشند. چیزی که مشخص است، حمایت بیشتر بازی سازان از این تغییرات در چند روز اخیر است. در طی روزهای گذشته، بسیاری از طرفداران کنسول Xbox One در انجمن های سایت NeoGaf از تردید خود در مورد رزلوشن بازی Forza Horizon 2 سخن گفتند. به گفته ی استودیو سازنده ی این بازی، Forza Horizon 2 از قابلیت نورپردازی پویا به طور کامل پشتیبانی می کند. این مساله در بازی هایی مانند نسخه های قبلی این عنوان وجود نداشته است. همین مساله باعث تردید کاربران این انجمن از رزلوشن پایانی این بازی شده است. گفته می شود که Forza Horizon 2 اولین بازی خواهد بود که از تکنولوژی DX12، بر روی کنسول Xbox One استفاده خواهد کرد و این کنسول را یک قدم به جلو خواهد برد. با این وجود بسیاری از بازی سازان معتقد هستند که تاثیرات این تکنولوژی بر روی کنسول Xbox One چشمگیر نخواهد بود.
BruceLeeroy، یکی از کاربران سایت Neogaf، که پیش از این با خبرهای خود به همه ثابت کرده بود یکی از اعضای داخلی مایکروسافت است، در مورد این مساله گفت: “من یک بازی ساز نیستم، اما دوست خوبی در EA دارم که در مورد این مساله نظر شما را داشت. قابلیت DX12 بر روی کنسول Xbox One باعث بهبودی این کنسول خواهد شد، اما این مساله به اندازه ای نیست که شما فکر می کنید و باید توقعات خود را پایین تر بیاورید. وی به طور ویژه به من اطمینان داد که این مساله تاثیری بر روی رزلوشن بازی ها و بالاتر بردن آنها نخواهد داشت. این مساله به این دلیل است که ESRAM استفاده شده در کنسول بسیار اندک بوده و همه چیز را برای انواع مشخصی از بازی ها محدود کرده است. من مطمئنم که بهبود های گرافیکی را به وضوح مشاهده خواهید کرد. باید منتظر Halo 5 ماند و این مساله را مشاهده کرد.”
مشخص است که این بحث ها تازه شروع شده است و تا زمان عرضه ی Halo 5 ادامه خواهد داشت.

---------------------------------------------------------------------

شاهد قدرت DirectX 12 باشید! | افزایش سه برابریِ فریم ریت در تست های انجام شده


عرفان استادی

و باری دیگر DX12 قدرتش را نشان می دهد! در GDC 2015، مایکروسافت از روشی جدید در طراحی رونمایی کرد که از آن می توان در تمامی سخت افزارهایی که از DirectX 12 پشتیبانی می کنند، استفاده کرد. این روش جدید جایگزین فرمان های DrawIndirect و DispatchIndirect در DX11 می شود و بهبودهای زیادی در عملکرد DirectX 12 (که به تنهایی عملکرد فوق العاده ای دارد) ایجاد می کند. برای مشاهده تست های فریم ریت به ادامه مطلب مراجعه کنید.


باید اضافه نمود که ExecuteIndirect چندین طراحی (Draw) را می تواند در یک فرمان API انجام دهد و این به هردو CPU و GPU این قدرت را می دهد تا فرمان های طراحی را کنترل کنند. همچنین ExecuteIndirect می تواند اتصال میان فرمان های طراحی را تغییر دهد.
آقای Max McMullen مدیر ساخت Direct3D و DXGI در مایکروسافت، با ارائه دمویی از بنچمارک های Intel’s Asteroids، تفاوت میان DX11 و DX12 در عملکرد را مشخص کرد.
همانطور که در تصویر می توانید ببینید، DX11 دمو را تنها با ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا نمود:
[تصویر:  DX11-Asteroids.jpg]
همانطور که در پایین مشاهده می شود، با وارد شدن به DX12، فریم ریت تقریبا سه برابر شده است و بر روی ۷۵ فریم بر ثانیه قرار دارد: (به طور طبیعی، درصد استفاده از CPU بالا رفت)
[تصویر:  DX12-Asteroids.jpg]
با استفاده از حالت Bindless این فریم ریت را حتی می توان به ۷۹Fps رساند. و در نهایت با استفاده از حالت Execute Indirect دمو تقریبا توانست به ۹۰Fps برسد. گفتنی است که در حالت Execute Indirect استفاده از CPU با کاهش رو به رو می شود.
[تصویر:  DX12-Bindless-Asteroids.jpg]
[تصویر:  DX12-ExecuteIndirect-Asteroids1.jpg]
این مسلما می تواند خبر خوبی برای دارندگان پلتفرم های مایکروسافت باشد و قدرت این API جدید را به نمایش می گذارد. نظر شما در این باره چیست؟

---------------------------------------------------------------------

گزارش: Windows 7 از DirectX 12 پشتیبانی نخواهد کرد

محمد مهدی شفیعی


به تازگی Richard Huddy از AMD سخنانی در رابطه با  Windows 7 مبنی بر عدم پشتیبانی آن از DirectX 12 ارائه کرده است. اما به نظر می رسد نباید از این اظهارات مطمئن بود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Richard Huddy از AMD در سخنانی که در PDXLAN ارائه کرده است، اعلام کرده است:


نقل قول: نوشته است:Windows 7 در حال حاضر پر طرفدارترین سیستم عامل مایکروسافت می باشد. این سیستم عامل با اختصاص دادن ۵۲ درصد از تعداد کاربران ویندوز، در حال حاضر سیستم عامل مورد علاقه کاربران این نوع سیستم عامل است. علی رغم این تعداد کاربر  DirectX 12 به Windows 7 نخواهد آمد.

مایکروسافت هیچ گونه اطلاعاتی در این مورد ارائه نکرده است و همچنین مشخص نیست که DirectX 12 بر روی چه سیستم عمل هایی منتشر می شود. البته پیش از این اعلام شده است که DX12 به همراه Windows 10 به انتشار خواهد رسید.

به روز رسانی:

پس از صحبت های ارائه شده، AMD به Gamespot گفته است:


نقل قول: نوشته است:تعدادی گزارش در رابطه با اظهارات Richard Huddy در رابطه با DirectX 12 و سیستم عامل های مربوط به آن منتشر شد. لازم است که اعلام کنیم که Huddy از سوی مایکروسافت سخنی را بیان نکرده است و ایشان تنها با توجه به استنباط های شخصی، که مشخصا دلایلی دارد، این سخنان را ارائه کرده است. مایکروسافت یکی از کلیدی ترین و استراتژیکی ترین شریکان ماست و ما در رابطه با DirectX 12 با آنان صحبت هایی خواهیم داشت.


--------------------------------------------------------------------

Nvidia: از تکنولوژی منتل AMD استفاده نخواهیم کرد، این تکنیک برای ما بی مصرف است

علی صالحی

در مصاحبه ای که Tom Petersen به همراه Rev Lebaradian ، از مهندسین اصلی شرکت انویدیا، با مجله ی MaximumPCMagazine داشته است، آنها در مورد تکنولوژی جدید شرکت AMD، یعنی Mantle صحبت کرده اند. آنها در این مصاحبه اعلام کرده اند که نظرشان در مورد این تکنولوژی چیست، از آن پشتیبانی نخواهند کرد و استفاده از این تکنولوژی برای آنها بیهوده است.

Tom Petersen در مورد این مساله گفت: ” ما چیز زیادی از منتل نمی دانیم. ما برنامه ای برای این کار نداشته ایم و اگر آنها حس می کنند که این مساله به آنها کمک خواهد کرد می توانند از آن استفاده کنند. بعد از آن باید از بازی سازان بخواهند که از این تکنولوژی استفاده کنند و آنها را راضی کنند. این مساله انویدیایی نیست. هدف اصلی ما توسعه و ساخت چیزهاییست که به سود گیمر ها باشد. اما در مورد مساله ی منتل باید بگویم که چیز زیادی از سود برای گیمرها در آن نمی بینم. اگر شما به اعداد نگاه کنید و DX درایور ما را با منتل مقایسه کنید متوجه می شوید که این تکنولوژی چندان متوجه پیشرفت نمی شوید. ما معتقدیم که هنوز هم می شود پیشرفت های بهتری را در DirectX به وجود آورد. همین مساله باعث می شود که رفتن ما به یک تکنولوژی جدید بیهوده باشد. حال که این تکنولوژی همان تاثیر را داشته باشد. DX12 در راه است و به همراه خود قابلیت های بسیاری را آورده.”
به نظر می رسد که هیچ یک از این دو شرکت علاقه ای به استفاده از تکنولوژی های یک دیگر ندارند. شاید اگر این دو شرکت تمام توان خود را بر روی یک API قرار می دادند پیشرفتی بسیار بزرگتر صورت می گرفت.

----------------------------------------------------------------------------

Brad Wardell درباره تاثیر DirectX 12 در بازی ها صحبت می کند

ابراهیم ثمرصفا

 DirectX 12 و دیگر نو آوری هایی که به حوزه گیمینگ وارد شده اند بسیار هیجان انگیز می باشند. آقای Brad Wardell در این رابطه صحبت کرده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

Brad Wardell می گوید زمانی که ما بازی هایی را که از DirectX 12 استفاده می کنند را مشاهده کنیم، دیگر نمی توانیم به بازی های همراه با DirectX 11 به مانند قبل نگاه کنیم. تفاوت تنها در میزان بیشتر اشیای به نمایش گذاشته شده نیست، بلکه در نور پردازی است.
اکنون می توانیم هزاران منبع نور را به طور همزمان در بازی داشته باشیم، کارت گرافیک های Nvidia و AMD هم می توانند این کار را انجام دهند اما در DirectX 11 محدودیت وجود دارد، ولی در DirectX 12 سازندگان هر میزان که علاقه داشته باشند، می توانند از سخت افزار بهره ببرند.
Wardell همچنین به این نکته اشاره کرد که برخی می گویند کنسول های نسل هشتم، تنها در حد PC های میان رده هستند، اما از نظر او آنها بسیار قدرتمند هستند. آنها هشت هسته و هشت گیگابایت رم دارند، او هنوز بازی ای را ندیده است که به طور کامل از این سخت افزار استفاده کند. او می گوید تحول بازی ها، در اوایل عمر ایکس باکس وان تا اواخر دوره اش بسیار بیشتر از Xbox 360 خواهد بود‌.


نقل قول: نوشته است:همچنین Wardell می گوید علت اینکه بازی های ایکس باکس وان، اغلب رزولوشن کمتری دارند این است که سازنده ها برای رسیدن به رزولوشن ۱۰۸۰p در ایکس باکس وان نیاز به مقداری کد نویسی بیشتر دارند، اما برای اینکه بازی را زودتر منتشر کنند، این کار را انجام نمی دهند.

بر طبق گفته Wardell در بنچمارکی که از کارت گرافیک Nvidia GTX 980 گرفته شد، عملکرد آن با DirectX 12 از ۲۲ به ۵۶ فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرد ، در حالی که در کارت Radeon از نرخ ۷٫۵ به ۴۳ افزایش یافت.
البته به گفته او در بازی های اولیه استفاده کننده از این فناوری، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت را شاهد خواهیم بود، زیرا آنها بر اساس DirectX 11 نوشته شده اند و سپس برای پشتیبانی از DirectX 12 به روز رسانی شده اند. به همین خاطر آنها نمی توانند از تمام قدرت API بهره ببرند.
تا زمانی که انجین های مستقیما ساخته شده بر اساس DirectX 12 را شاهد نباشیم، پیشرفت واقعی را نخواهیم دید. این اتفاق در طول عمر کنسول های نسل هشتم رخ خواهد داد.
Wardell توضیح میدهد تفاوتی ندارد که کنسول شما، PS4 یا Xbox One باشد. بازی های آخر نسل بسیار بهتر از بازی های ابتدایی خواهند بود‌.

-----------------------------------------------------------------------------------

DirectX 12 نیازی به کارت گرافیک جدید ندارد

پارسا جهانبانی

DirectX 12  یکی از نرم افزار هایی است که در کنفرانس  به آن پرداخته شد. Microsoft DirectX یکی از API های محبوب و مورد استفاده در پلتفرم PC و Xbox می‌باشد.  پس از معرفی DirectX 12، اکثرا این سوال را داشتند که چه کارت گرافیک هایی از این API پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت اعلام کرد که برای آپدیت  Microsoft Direct X 12 شما نیازی به یک کارت گرافیک جدید ندارید. انویدیا و مایکروسافت هر دو تایید کردند که تمام کارت گرافیک های مدرن از DirectX 12 پشتیبانی می‌کنند.


نقل قول: نوشته است:انویدیا: مایکروسافت به تازگی نمایشی از برخی از بازی های Windows 10، که تحت تاثیر DirectX 12، داد. این باعث شد که مردم بپرسند که چه سخت افزار هایی از این API پشتیبانی می‌کنند.

نقل قول: نوشته است:مایکروسافت: با اینکه ما برای منتشر کردن اطلاعات بیشتر از DirectX 12 آماده نیستیم، ما در حال کار کردن با همه شرکای سخت افزاری خود هستیم تا مطمئن شویم اکثر سخت افزار های مدرن امکان پشتیبانی از DirectX 12 را داشته باشند. NVIDIA Maxwell، سخت افزار های Fermi-based و Keplar، نسل چهارم (و جدید تر) CPU های Intel، کارت گرافیک هایی که بر پایه GCN ساخته شده اند از شرکت AMD، از سخت افزار های تایید شده برای DirectX 12 می‌باشند. ما اطلاعات بیشتری از DirectX 12 در GDC ماه مارس منتشر می‌کنیم.

اما این تمام ماجرا نیست، اگر شما می‌خواهید از تمام امکانات DirecX 12 استفاده کنید، باید حتما از یک کارت گرافیک جدید استفاده کنید. آقای Mike Ybarra در جواب سوال “آیا برای استفاده از تمام امکانات DirectX 12 باید از یک کارت گرافیک جدید استفاده کنیم؟” گفتند:
نقل قول: برای استفاده داشتن تمام مزایا DirectX 12، بله، باید از یک گارت گرافیک جدید استفاده کنید. با اینکه سخت افزار هایی که Direct X 11.1 دارند، از بسیاری از امکاناتی که ما به Windows 10 می‌آویم برخوردار خواهند بود، برای استفاده از تمام قابلیت های Windows 10، باید یک کارت گرافیک با DirecX 12 تهیه کنید

----------------------------------------------------------------------------

گزارش: DirectX 12 در انحصار Windows 10 است

آرش سعادتمند

دیشب در کنفرانس ویژه شرکت مایکروسافت پیرامون Windows 10 خیلی از هواداران منتظر بودند تا اینکه صحبت هایی پیرامون DirectX 12 انجام شود. این اتفاق رخ نداده است با این حال امروز گزارش جالبی بدستمان رسیده که در رابطه با همین API می باشد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

از زمانی که DirectX 12 معرفی شد، عده بسیاری خواهان این بودند تا ببیند که آیا این API در انحصار Windows 10 می باشد یا خیر؟ هنوز چیزی از سوی شرکت مایکروسافت رسما در این رابطه ارائه نشده است اما با توجه به حساب کاربری شرکت NVIDIA در سایت توئیتر، می تواند قطعا گفت که DirectX 12 در انحصار Windows 10 است چرا که نوشته شده:

نقل قول: نوشته است:۵۰ درصد از بازیکنان امروزی دارای سخت افزارهایی هستند که توانایی بهره مندی از DirectX 12 را دارند. ما بسیار هیجان زده هستیم که DirectX 12 را همراه با Windows 10 ارائه خواهیم کرد – سیستم عاملی که ارتقاء از Win7 و ۸٫۱ به آن تا یک سال رایگان است.

حال دلایلمان برای تایید انحصاری بودن DirectX 12 چیست؟

  • تا به حال هیچ وقت حرفی به میان نیامده است که DirectX 12 به Windows 7 و Windows 8.1 نیز خواهد آمد.
  • پیامی که در بالا مشاهده کردید فقط به Windows 10 اشاره دارد.
  • DirectX 12 مدت بسیار زیادی است که با سیستم عامل Windows 10 تبلیغ و معرفی می شود.
  • منابع سایت RPS هم قبلا اعلام کرده بودند که DirectX 12 در انحصار Windows 10 است.

حال احتمالا این سوال شما نیز است که کدام کارت های گرافیکی از DirectX 12 پشتیبانی می کنند؟ شرکت AMD هنوز پاسخی به این سوال نداده است اما NVIDIA لیست کارتهای گرافیکی که از DirectX 12 پشتیبانی می کنند را در اختیار کاربران قرار داده. طبق توضیحات این شرکت، تمامی کارت های گرافیک سری Fermi ،Kepler و Maxwell از DirectX 12 پشتیبانی می کنند.
کارت های گرافیک Titan چطور؟ پاسخ باز هم مثبت است.





[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#6
در پایان سال جاری اولین بازی DirectX 12 منتشر می شود – Phil Spencer می گوید

آرش سعادتمند

مدیر عامل بخش Xbox کمپانی Microsoft یعنی آقای Phil Spencer از طریق حساب توییتر خود درمورد جزئیات بیشتر درمورد Xbox و DirectX 12 با کاربران به گفتگو پرداخت. او در این مورد ادعا می کند که احتمال این وجود دارد که در پایان سال جاری اولین بازی DirectX 12 عرضه گردد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

آقای Spencer در جواب به سوال طرفداران درمورد اطلاعات جدید از DirectX 12 توضیح می دهد:
نقل‌قول: به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۱۵ اولین بازی DirectX 12 منتشر می شود.
اما هنگامی که طرفداران درمورد نحوه ی کار توسعه دهندگان از آقای Spencer سوال پرسیدند، ایشان این گونه جواب داد:
نقل‌قول: بدیهی است که استودیوهای مربوطه تمام تلاش خود را خواهند کرد. حاصل DirectX 12 بر روی Xbox One و Win10، بازیکنان زیادی را به همراه خواهد داشت که از DirectX 12 بهره مند می شوند.
به تازگی آقای Phil Spencer اخیرا به استودیو Turn 10، توسعه دهنده ی سری Forza، با آقای Aaron Greenberg (مدیر بخش محصولات Xbox) سری زده اند تا اینکه آن ها نگاهی به Forza Motorsport 6 داشته باشند. آنها در این رابطه گفته اند:
Aaron Greenberg:
نقل‌قول: بعد از ظهر خود را با افراد خارق العاده تیم Turn 10 گذارندم. اینجا واقعا لذت بخش است.
Phil Spencer:
نقل‌قول: همیشه در زمان ترک استودیو Turn 10 تحت تاثیر قرار می گیرم.
شایان ذکر است که عنوان Forza Motorsport 6 برای عرضه در تعطیلات برنامه ریزی شده است.

[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#7
آماده معرفی GTX 980 TI باشید | انویدیا در تابستان غوغا بپا خواهد کرد

ارسال شده توسط: امیر حاجی زاده ۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۹

کمپانی انویدیا امروز اعلام کرد که آمادگی کاملی برای معرفی و عرضه دومین کارت گرافیکی که از هسته گرافیکی GM200 و فناوری ۲۸ نانومتری بهره می برد را دارد. برای جزییات بیشتر به ادمه خبر مراجعه فرمایید.


بعد از معرفی رسمی پرچمدارن انویدیا یعنی GTX 980 و GTX 970، خیلی بر این باور بودند که حتما نسخه های TI نیز عرضه خواهند شد که این گونه نشد و حرف GTX 960 به میان آمد. اگر خاطرتان باشد چند روز پیش بود که GTX TITAN X رسما معرفی شد و اولین محصول انویدیا بود که از تراشه GM200 استفاده می کرد. حال انویدیا به شایعات پایان داد و اعلام کرد که قصد دارد نسخه TI کارت GTX 980 را معرفی کند، آن هم  به عنوان دومین محصولی که از تراشه GM200 استفاده خواهد کرد، آن هم با مشخصاتی چون ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 و ۳۰۷۲ عدد هسته کودا و رابط حافظه ۳۸۴ بیتی. تا قبل از این خبر، بعضی از دوستداران دنیای سخت افزار بخصوص کارت گرافیک، انتظار کارت GTX 990 را می کشیدند!
[تصویر:  81c.jpg]
وب سایت sweclockers تمام اطلاعات مربوط به این خبر را در فضای مجازی منتشر کرده و اظهار داشته که نسل های آینده انویدیا، دیگر کمتر از مشکلات خنک کننده کارت گرافیک رنج خواهند برد. طبق اطلاعات گفته شده، تابستان زمانی است که این محصول معرفی خواهد شد. دنیای کارت گرافیک در حال سپری کردن دوران خوبی است چون با معرفی GTX 960 و GTX TITAN X و R9 390X، امید همگان  به سال ۲۰۱۵ بیش از پیش زیاد شد.
لازم به ذکر است که اطلاعات دیگری چون فرکانس هسته گرافیکی و  توان مورد نیاز و قیمت احتمالی در دست می باشد ولی باید در صحت داشتن این اطلاعات شک کرد چون تایید نشده اند.
[تصویر:  45567.png]

[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#8
DirectX 12 تاثیری بر روی رزولوشن Xbox One نمی گذارد — سازنده ی The Witcher 3 می گوید

  مبین احمدی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۰ 

بعضی ها معتقدند که DirectX 12 قرار است معجزه کند! البته درست است تغییرات زیادی را به همراه خود می آورد اما با توجه به گفته های سازنده ی The Witcher 3، ” ممکن است ” DirectX 12 نتواند رزولوشن بازی های Xbox One را بهبود بخشد. برای جزئیات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

آقای Damien Monnier، طراح ارشد بازی The Witcher 3 از استودیو CD Projekt RED، از طریق صفحه ی خود در وب سایت توییتر اعلام کرد که DirectX 12 ممکن است تاثیر چندانی بر روی رزولوشن بازی ها بر روی کنسول Xbox One نداشته باشد. آقای Monnier فرق رزولوشن نسخه های نسل هشتمی بازی The Witcher 3 را کم اهمیت تلقی کرد و در پاسخ کاربران گفت:
نقل‌قول: بین نسخه های نسل هشتمی بازی، تفاوتی دیده نمی شود!
هنگامی که یکی از طرفداران درمورد تاثیرات DirectX 12 بر روی Xbox One پرسید، آقای Damien Monnier در جواب گفت:
نقل‌قول: قطعا کنسول Xbox One به قدرتی بیشتر نیاز دارد! قدرتی بیشتر از آنچه DirectX 12 در اختیارش می گذارد.
آقای Monnier در پایان گفت که سازندگان هنوز هم در حال کار بر روی رزولوشن نسخه ی Xbox One بازی هستند. اما او افزود که نمی تواند درمورد افزایش رزولوشن بازی بر روی Xbox One قولی بدهد.
در حال حاضر نمی توان درمورد DirectX 12 نظر قطعی داد. بدون شک تغییراتی که DirectX 12 در بازی ها اعمال خواهد کرد، جالب خواهند بود.



[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#9
AMD از عملکرد بهینه DirectX 12 و پتانسیل آن می گوید

  عرفان استادی
۱۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۷ 

مایکروسافت در نظر دارد تا با DirectX 12 بهینه سازی گسترده ای را برای پلتفرم های خود به ارمغان آورد و این پیشرفت ها در زمینه پردازش داده ها و اطلاعات، بیشتر خود را بر روی PC نمایان می کنند. حال شرکت AMD اظهار داشته است که این تغییرات نه تنها عملکرد CPU را بالا می برند، برای پردازنده های گرافیکی نیز مزیت هایی را به همراه دارند. برای مشاهده این اظهارات و صحبت های آن ها در ارتباط با این API جدید به ادامه مطلب مراجعه کنید.


AMD می گوید که مشکل DirectX 11 کارآمد نبودن لوله کشی GPU (نحوه تغذیه فرمان ها و داده ها به کارت ویدئویی) است. با استفاده از ترافیک یک بزرگراه به عنوان مقیاس، کمپانی مذکور توضیح می دهد وقتی چندین صف و لایه ترافیکی به GPU فرستاده می شود، DX 11 چگونه عمل می کند: این داده ها باید ادغام شوند. وقتی حرکت اطلاعات در بیش از یک مسیر صورت گیرد، باید ترافیک سنجیده شود و این سریع ترین راه برای پردازش آن ها نیست!
[تصویر:  amd_multithreadinggraphics-100576248-large.png]
AMD می گوید مدیریت ترافیک یکی از اصلی ترین موارد کار DirectX 12 است و نگه داشتن داده ها و اطلاعات قبل از ارسال آن ها پشت یک چراغ ترافیکی، بهینه و کارآمد نیست

از مشکلات دیگر DirectX 11، ارجحیت قرار دادن ترافیک برای پردازش های مهم تر می باشد. امروزه، این کار با Pre-emption (قبضه کردن: متوقف کردن پردازشی و پرداختن به آن در آینده) صورت می گیرد که باز هم کارآمد و بهینه نیست. AMD برای ساده کردن این قضیه، اینطور توضیح می دهد: تصور کنید در یک جاده، به کنار می روید تا ماشین آتشنشانی عبور کند. ماشین رد می شود، اما شما ایستاده، گیر کرده و منتظر می مانید.
[تصویر:  amd_preemption-100576247-large.png]
برای رسیدن به پردازش هایی که در ارجحیت قرار دارند، می توان دیگر فعالیت ها را متوقف کرد که به مانند مثال راه دادن به ماشین آتشنشانی است
در اینجاست که تکنولوژی های Asynchronous Shaders (سایه های ناهماهنگ) و Asynchronous Compute Engines (موتورهای محاسبه ناهماهنگ) شرکت AMD افزایش قابل توجهی را در عملکرد DirectX 12 ارائه می دهند. بجای اینکه داده ها سنجیده، متوقف و یا ادغام شوند، این تکنولوژی ها اطلاعات و داده ها را متحد و همگام می سازند.
[تصویر:  amd_asyncshaders_png-100576246-large.png]
با توجه به AMD، دو تکنولوژی فوق چندین فرمان در جریان را پردازش می کند

اما سوالی که پیش می آید این است که این ها تا چقدر بر روی عملکرد تاثیر می گذارند (؟) AMD می گوید تست ها افزایش عملکرد ۴۶% در فریم ریت را بر روی یک جلوه ویژه با استفاده از Asynchronous Shaders نشان می دهند.
البته باید اشاره داشت که هم اکنون از این تکنیک در بازی های دیگر بر روی هر دو پلتفرم PC و PS4 استفاده می شود اما هنوز شاهد آن با استفاده از DirectX 12 نبوده ایم. صحبت ها و بحث ها بر سر Windows 10 و به همراه آن DirectX 12 ادامه دارند و با توجه به پردازش چندتایی پیشرفته CPU و Asynchronous Shaders، همانطور که سازندگان خود را با تکنیک های جدید وفق می دهند، بازی های PC می توانند شاهد مزیت های عملکردی قابل توجهی باشند.


[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ
#10
[تصویر:  Wolves_ofThe_North.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نگاهی به Nvidia GTX Titan X Rise of Duty 6 3,153 10-15-2015, 11:17 PM
آخرین ارسال: Amir Hidden
  راهنمایی درباره قابلیت های GAME Works کارتهای NVIDIA sajjad-knight 4 2,210 12-22-2014, 04:55 PM
آخرین ارسال: j4h4n
Wink nvidia vs amd کدوم یکی؟ ali killer eyes 9 3,319 01-16-2014, 06:33 PM
آخرین ارسال: mammad78
  معرفی کامل کارت گرافیک های Nvidia GTX 650 joker 0 2,321 09-16-2012, 02:49 PM
آخرین ارسال: joker
  وقتی پای BATTLEFIELD3 در میان باشد کدام یک برترند؟ ATi یا NVIDIA kurosh 1 1,749 07-24-2012, 02:32 PM
آخرین ارسال: RANDY2

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان