10-05-2015, 01:05 AM
ممنون از نظرت محمدرضا جان
راستش من فیلم رو ندیدم و در مورد فیلم و کارگردانی نظری ندارم.
ولی به نظر من بودجهی بالا دلیلی بر موفقیت حتمی فیلم نیست و بودجه پایین هم دلیلی بر عدم موفقیت نخواهد بود. همین دو کارگردان مورد بحث هم با فیلمهایی با بودجه نه چندان زیاد در جهان مطرح شدن.
یک فیلم بزرگ و بقول معروف فاخر قابل مقایسه با یه فیلم معمولی( ازلحاظ بودجه و تهیه) نیست و کار کارگردانی و سایر بخشها بمراتب ممکنه سنگینتر باشه و همونطور که در نظر قبلی هم گفتم نقش فیلمنامه اینجا خیلی مهمه که در خیلی از فیلمهای فاخر کشور تا حدی بهش کمتر بها داده میشه.
در هر حال نظر قبلی من در مورد مقایسهی این دو کارگردان به این نحو بود، البته نظر شما هم قابل احترام هست.
اما در مورد وضعیت سینما هم نظر من در مورد کلیت این سینما بود که از نوشته به نظر میومد نه این چند سال اخیر. ولی کلا تربیت یا کشف فیلمسازهای زبردست به این راحتی نیست و نمیشه هر سال منتظر اثری مثل " دربارهی الی" یا ظهور فیلمسازی مثل " اصغر فرهادی" در کشورمون باشیم. من هم قبول دارم که بسیاری از فیلمها فاقد ارزش هستن ولی با این حال فیلمسازان جوون و خلاقی هم مثل "شهرام مکری" هم هر از گاهی ظهور میکنن و افتخاراتی هم برای سینما بدست میارن. البته من مطرح بودن رو فقط کسب جایزه از جشنوارهها نمیدونم که این دیگه بحث مفصل جداگانهای رو میطلبه.
ممنون از شما بابت این بخش و مطالب
اگه مقدور بود از این جور نقدها در مورد فیلمهای روز سینمای جهان هم اگه تونستید قرار بدید
موفق باشید
راستش من فیلم رو ندیدم و در مورد فیلم و کارگردانی نظری ندارم.
ولی به نظر من بودجهی بالا دلیلی بر موفقیت حتمی فیلم نیست و بودجه پایین هم دلیلی بر عدم موفقیت نخواهد بود. همین دو کارگردان مورد بحث هم با فیلمهایی با بودجه نه چندان زیاد در جهان مطرح شدن.
یک فیلم بزرگ و بقول معروف فاخر قابل مقایسه با یه فیلم معمولی( ازلحاظ بودجه و تهیه) نیست و کار کارگردانی و سایر بخشها بمراتب ممکنه سنگینتر باشه و همونطور که در نظر قبلی هم گفتم نقش فیلمنامه اینجا خیلی مهمه که در خیلی از فیلمهای فاخر کشور تا حدی بهش کمتر بها داده میشه.
در هر حال نظر قبلی من در مورد مقایسهی این دو کارگردان به این نحو بود، البته نظر شما هم قابل احترام هست.
اما در مورد وضعیت سینما هم نظر من در مورد کلیت این سینما بود که از نوشته به نظر میومد نه این چند سال اخیر. ولی کلا تربیت یا کشف فیلمسازهای زبردست به این راحتی نیست و نمیشه هر سال منتظر اثری مثل " دربارهی الی" یا ظهور فیلمسازی مثل " اصغر فرهادی" در کشورمون باشیم. من هم قبول دارم که بسیاری از فیلمها فاقد ارزش هستن ولی با این حال فیلمسازان جوون و خلاقی هم مثل "شهرام مکری" هم هر از گاهی ظهور میکنن و افتخاراتی هم برای سینما بدست میارن. البته من مطرح بودن رو فقط کسب جایزه از جشنوارهها نمیدونم که این دیگه بحث مفصل جداگانهای رو میطلبه.
ممنون از شما بابت این بخش و مطالب
اگه مقدور بود از این جور نقدها در مورد فیلمهای روز سینمای جهان هم اگه تونستید قرار بدید
موفق باشید